Op werkdagen kunt u ons tussen 08:00 en 17:00 uur bellen voor een afspraak.
We zijn bereikbaar op telefoonnummer 030-744 03 90

BSN

Komt u voor het eerst naar onze kliniek? Houd dan alstublieft tijdens het maken van de afspraak uw Burgerservicenummer (BSN) bij de hand. Dit nummer hebben we nodig om u te kunnen inschrijven als nieuwe patiënt. U vindt het BSN op uw rijbewijs, zorgpas, identiteitskaart of paspoort.

Aan het BSN zijn een aantal gegevens gekoppeld, zoals uw woonadres en zorgverzekeraar. Verder noteren we graag uw telefoonnummer, huisarts, apotheek en mailadres in ons systeem.

Is er sprake van spoed?

Bent u bij ons onder behandeling, is er sprake van een spoedgeval en is de kliniek gesloten? Dan kunt u ons 7 dagen per week bereiken via het spoednummer 030-744 03 90. U wordt dan doorverbonden naar de dienstdoende arts.

Uw bezoek aan de oogarts

Welkom bij Oogkliniek Heuvelrug. Uw afspraak begint aan de balie. We melden u aan en controleren uw gegevens. Daarna vragen we u nog even plaats te nemen in onze wachtkamer. Koffie en thee staan voor u klaar. Om het wachten te veraangenamen, hebben we kranten, tijdschriften en Wi-Fi.

Voordat de arts u ziet, doet een optometrist of technisch oogheelkundig assistent (TOA) een aantal vooronderzoeken. Meestal dienen we u daarbij oogdruppels toe. Deze maken uw pupillen groter, zodat we uw ogen zo goed mogelijk kunnen bekijken. Na ongeveer 20 minuten zijn de druppels ingewerkt. U kunt in alle rust in een spreekkamer wachten tot de arts naar u toekomt.

Uw zorgverzekeraar vergoedt doorgaans uw consult en behandelingen. Voorwaarde is dat u een verwijzing van uw huisarts of medisch specialist heeft.

Meenemen bij uw eerste bezoek

Om u goed te kunnen helpen, vragen we u de volgende gegevens mee te nemen:

  • De verwijsbrief van uw huisarts
  • Een geldig legitimatiebewijs (paspoort, identiteitskaart of rijbewijs)
  • Uw verzekeringspasje of polisblad
  • Medicijngegevens (indien van toepassing)
  • Uw dossier met oogheelkundige gegevens uit een eerder ziekenhuis (indien van toepassing)
  • Uw bril of contactlenzen (indien van toepassing)
  • Een lenzendoosje (indien van toepassing)
  • Een zonnebril voor de terugreis

De meeste huisartsen sturen verwijsbrieven digitaal aan ons door, via Zorgdomein. In dat geval heeft u van de huisarts een printje meegekregen met daarop een ZD-nummer. Dit printje hoeft u niet mee te nemen. We hebben uw verwijzing waarschijnlijk al verwerkt en toegevoegd aan uw (digitale) dossier.

Vervoer

De kans is groot dat we u pupilverwijdende druppels toedienen tijdens uw bezoek. Deze druppels maken uw ogen gevoeliger voor licht en zorgen voor een wazig beeld. Vooral voor het zicht dichtbij. De druppels zijn na een uur of drie uitgewerkt. In de tussentijd kunt u niet zelf autorijden. We raden aan iemand mee te nemen om u naar huis te brengen. Uiteraard kunt u ook met de taxi, fiets of openbaar vervoer reizen.

Tips voor uw bezoek aan Oogkliniek Heuvelrug

  • Neem iemand met u mee. Twee mensen horen en onthouden meer dan één.
  • Spreekt u niet goed Nederlands of Engels? Laat u dan begeleiden door iemand die dat wel kan.
  • Heeft u vragen? Schrijf ze op en neem ze mee naar uw afspraak.
  • Als u iets niet begrijpt, kunt u altijd contact met ons opnemen
  • Wees actief betrokken bij alle beslissingen over uw behandeling. Het gaat om uw gezondheid.

Alle informatie over uw bezoek en behandeling vindt u op deze website. Heeft u toch nog vragen? Belt u ons dan gerust! We zijn op werkdagen bereikbaar op telefoonnummer 030-744 03 90

Heeft u een verhoogd risico op MRSA?

  • Bent u het afgelopen halfjaar opgenomen geweest of behandeld in een buitenlands ziekenhuis?
  • Of heeft u beroepsmatig contact met levende varkens?

Meld dit alstublieft aan uw behandelaar.

Verwijzing

Uw zorgverzekeraar vergoedt doorgaans uw consult en behandelingen. Bent u een nieuwe patiënt in onze kliniek, dan hebben wij eerst een doorverwijzing nodig voordat wij de afspraak in kunnen plannen. Deze verwijzing kan van uw huisarts of uw medisch specialist zijn.

De meeste huisartsen sturen verwijsbrieven digitaal aan ons door, via Zorgdomein. In dat geval heeft u van de huisarts een printje meegekregen met daarop een ZD-nummer. Dit printje hoeft u niet mee te nemen naar de kliniek. We hebben uw verwijzing waarschijnlijk al verwerkt en toegevoegd aan uw dossier.

Ooglaseren

Wilt u een afspraak maken bij onze laserkliniek? Dat kan eveneens van maandag tot en met vrijdag tussen 08:30 en 17:00 uur via  030-2740992. Voor ooglaseren heeft u in principe geen verwijzing nodig.