Als vertegenwoordiger van 150 klinieken die medisch specialistische zorg bieden, wil ZKN (brancheorganisatie Zelfstandige Klinieken Nederland) zo goed mogelijk weten wat klanttevredenheid in een zelfstandige kliniek bepaalt. De afgelopen maanden heeft ZKN 20 klanten van ZKN-klinieken geïnterviewd. Welk beeld ontstaat als klanten zelf hun verhaal vertellen? Een van de geïnterviewde klanten is mevrouw J. Liezenberg-Disse. Zij stond recentelijk onder behandeling bij Oogkliniek Heuvelrug voor staar.

Aan de hand van de interviews is ZKN tot 7 inzichten gekomen welke gebundeld zijn in de folder ‘7 recepten voor klanttevredenheid’. Klik op onderstaande link om de folder in te lezen:  https://www.zkn.nl/ervaringen/zeven-recepten

 

Graag delen wij met u de ervaring van mevrouw J. Liezenberg-Disse over haar behandeling in onze kliniek:

“Bij het autorijden merkte ik dat ik de bordjes niet kon lezen en het begon me op te vallen dat ik zo moe was in de ogen. De huisarts raadde me aan mijn ogen te laten onderzoeken. Gelukkig kon ik hier al na twee dagen terecht. Ik schrok wel van de uitslag: staar. Met één oog had ik nog maar 30 procent zicht, en met het andere 60 procent.

Twee weken later kon ik al geopereerd worden. Eigenlijk was het een fluitje van een cent. Twee dagen later ging ik al op vakantie naar Engeland. Kort na mijn vakantie kon ik terecht voor mijn tweede operatie. Hoewel ik wist dat deze kliniek heel goed bekend staat, was ik natuurlijk wel ongerust. Het goede van hier is dat ze je alles heel goed uitleggen. Heel geruststellend is dat. Ik was heel tevreden over de verdovende en tegelijkertijd pupilverwijdende oogdruppels die ik kreeg. Dat is een nieuw middel dat al binnen dertig seconden werkt. Het is ook snel weer uitgewerkt, zodat je kort na de operatie weer kan zien.

Het effect is werkelijk verbazingwekkend. Ik zie weer heldere kleuren. Echt, het was net of ik een zonnebril had afgezet. Ze hebben rekening gehouden met een speciale wens van mij. Ik had grote moeite met het zien op armlengte. Heel lastig in mijn werk natuurlijk, maar bijvoorbeeld ook in een museum. Door mijn ogen net een verschillende sterkte te geven, is dat probleem verholpen. Met één oog kan ik dichtbij beter zien en met het andere in de verte. Samen zie ik alles scherp.”